თავი I. ზოგადი დებულებები
მუხლი 1. მოქმედების სფერო
1.ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება-კერძო სკოლა “ინტელექტის”(შემდგომში -„სკოლა“) შინაგანაწესი (შემდგომში-„შინაგანაწესი“)შემუშავებულიაზოგადსაგანმანათლებლო სფეროშისაქმიანობის მარეგულირებელისაქართველოსმოქმედიკანონმდებლობის შესაბამისადდაარეგულირებს სკოლის საგანმანათლებლოსაქმიანობას,მართვის პრინციპებსა და წესებს;
- შინაგანაწესითანაბრადვრცელდებასკოლაშიდასაქმებულპირებზე,მოსწავლეებსადამათ კანონიერ წარმომადგენლებზედა სავალდებულოა შესასრულებლად;
- შინაგანაწესის დარღვევის შემთხვევაშისკოლაში დასაქმებულთამიმართგამოიყენებაამ შინაგანაწესითდადგენილიზომები;
- შინაგანაწესიწარმოადგენსსკოლასადადასაქმებულებსშორისგაფორმებულიშრომითი ხელშეკრულებისგანუყოფელ ნაწილს; ~
- შინაგანაწესიგანსაზღვრავს:
- სამუშაო კვირისხანგრძლოვობას, სამუშაოდადასვენებისდროს;
- სასწავლო პროცესის მონიტორინგისფორმებს;
- შრომითიურთიერთობის წარმოშობას, შეწყვეტას;
- შრომითიურთიერთობისპირობებს;
- შრომის ანაზღაურების გაცემის, შვებულების ხანგრძლივობისა და მისი გაცემის წესებს;
- წახალისებისფორმებს;
- დასაქმებულთადა მოსწავლეთადისციპლინურიპასუხისმგებლობის წესებს;
- მოსწავლის სკოლაში ჩარიცხვისა და სკოლიდანგადაყვანისპირობებს;
- დასაქმებულისა და მოსწავლისჩაცმულობის წესს;
- განაცხადის/საჩივრისგანხილვის წესს;
- დასკვნით დებულებებს;
- შინაგანაწესი ხელმისაწვდომი უნდა იყოს ყველა დაინტერესებული პირისათვის.
მუხლი 2. შინაგანაწესის მიზანი
შინაგანაწესის მიზანია:
- ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების საქმიანობის ხელშეწყობა, მისი მისიის შესრულებადა სკოლაშიუსაფრთხო სასწავლოგარემოსშექმნა;
- სკოლაში დასაქმებულ პირთა შრომითი და მისი თანმდევი ურთიერთობების მოწესრიგება და კონტროლი;
- სკოლაში დისციპლინისდაცვისუზრუნველყოფა;
- სასწავლო-სამუშაო დროისრეგულირება და რაციონალურიგამოყენება;
- სკოლაში სასწავლო პროცესის ნორმალურად წარმართვისადა დისციპლინის განმტკიცებისათვის მოსწავლეთა ქცევის წესების მოწესრიგება და კონტროლი;
- სკოლაში დადგენილი წესების და პირობების შესახებ დაინტერესებული პირების ინფორმირება.
მუხლი 3. სკოლის მიზანი
სკოლის მიზანია:
- მოსწავლეთა მიერ თითოეულ აკადემიურ საგანში ცოდნის მიღება, უნარებისგანვითარება,ეთიკის ძირითადინორმებისგაცნობა, პიროვნულიფასეულობების სისტემისგანვითარებაზოგადსაგანმანათლებლოსფეროშიარსებული სტანდარტების შესაბამისად;
- თითოეულიმოსწავლისსტიმულირებასოციალურიჩართულობისადა ეფექტური კომუნიკაციის კუთხით;
- მოსწავლეთათვის ცოდნის მიცემა და სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბება.
მუხლი 4. სკოლის ამოცანები
სკოლის ამოცანებია:
- საიმედო,კეთილგანწყობილიდა უსაფრთხოგარემოს უზრუნველყოფა,რაცთითოეულ მოსწავლესდაეხმარებასკოლაშისაკუთარიშესაძლებლობების მაქსიმალურად განვითარებასა და გამოვლენაში;
- თითოეული ბავშვის მონდომებისა და შემოქმედებითი აქტივობის წახალისება;
- მოსწავლეებში დამოუკიდებელიდა ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევებისგამომუშავება;
- კრიტიკული აზროვნებისსტიმულირება;
- მომავალ თაობაში საზოგადოებრივი თვითშეგნებისა და სამოქალაქო პასუხისმგებლობის გრძნობის ჩამოყალიბებისხელშეწყობა.
მუხლი 5. სკოლის მართვის პრინციპები სკოლა უზრუნველყოფს:
- სკოლის გადაწყვეტილებებისადა დირექტორისბრძანებების ხელმისაწვდომობას ყველა დაინტერესებული პირისათვისგარდა,კანონითგათვალისწინებული შემთხვევებისა;
- მოსწავლეთა მიმართ თანასწორ მოპყრობას, განურჩევლად პირის ეთნიკურიწარმომავლობისა,სქესისა,სოციალურიწარმოშობისა,პოლიტიკურითურელიგიური შეხედულებებისა და სხვა;
- კონკურსებისდასხვადასხვაპროექტებისსაჯაროობას,სამართლიანობასადა გამჭვირვალობას.
თავი II. სამუშაოკვირისხანგრძლივობა, სამუშაო და დასვენების დრო
მუხლი 6. სამუშაო კვირის ხანგრძლივობა, სამუშაო და დასვენების დრო
- სამუშაო დრო წარმოადგენს კალენდარული დროის ნაწილს, რომლის
განმავლობაშიც დასაქმებული ვალდებულია განახორციელოს თავისი სამსახურებრივი უფლება-მოვალეობანი;
- სასწავლო წელი მოიცავს ორსემესტრს,რომელსაცყოფსზამთრისარდადეგები;
- სკოლაში დადგენილია კვირაში 5 დღიანი სასწავლოპროცესი.
- საჭიროების შემთხვევაში, დასაშვებია 6დღიანი სწავლებაც. კერძოდ,6დღიანი სწავლება დასაშვებია:
ა) თუსკოლასაქვსყოველდღიურისაათობრივი ბადისგანტვირთვისსურვილი.ამდროს, სასწავლო გეგმითგანსაზღვრული კვირეულისაათებიუნდა გადანაწილდეს6 დღეზე;
ბ)თუსკოლაში გაუთვალისწინებელი მიზეზებისგამო გაცდა სასწავლო დღე/დღეები;
გ)თუობიექტურიმიზეზებისგამოსკოლამიზანშეწონილადმიიჩნევს,კვირისრომელიმედღე განისაზღვრება,დასვენების დღედ;
5.სკოლაშისასწავლოპროცესიიწყება09:00საათზე.გაკვეთილებისხანგრძლივობაარის45წუთი(პირველკლასში35)წუთი.გაკვეთილებსშორისშესვენებები -5წუთი,მესამე გაკვეთილისშემდეგარის შესვენება, რომლისხანგრძლივობაა15წუთი;
6.ამ მუხლის მე-5პუნქტითგანსაზღვრულიწესიდანგამონაკლისიშეიძლებადაშვებულ იქნასექსტრემალური პირობების დროს (ყინვა, განსაკუთრებული სიცხეები,ფორსმაჟორული სიტუაციადაა.შ.)როდესაცსკოლამშესაძლოახანმოკლევადით შეცვალოს გაკვეთილებისა და დასვენებების ხანგრძლივობა სასწავლო დროის შემცირების მიზნით.
7.სკოლაში დასაქმებულები ვალდებულნი არიან სამუშაო დღეებში (ორშაბათიდანპარასკევისჩათვლით) სკოლაშიგამოცხადდენარაუგვიანეს08:45 საათისა,მათთვის სამუშაოკვირისხანგრძლივობაგანისაზღვრება40სამუშაოსაათით, რომელშიცარშედის შესვენების დადასვენების დრო.
8.ზეგანაკვეთურ სამუშაოდ მიიჩნევა მხარეთა შეთანხმებით თანამშრომლის მიერ სამუშაოსშესრულებადროისიმმონაკვეთში, რომლისხანგრძლივობა აღემატებაკვირაში40 საათს.
- ზეგანაკვეთური სამუშაო ანაზღაურდება ხელფასის საათობრივი განაკვეთის გაზრდილიოდენობით.ხელფასისსაათობრივიგანაკვეთისგაზრდილი ოდენობა განისაზღვრებაშრომითიხელშეკრულებით.დასაქმებულის თანხმობითშესაძლებელია ზეგანაკვეთური სამუშაოსანაზღაურებისსანაცვლოდმისთვის დამატებითიდასვენების დროის მიცემა.
10.მასწავლებელივალდებულიაგაკვეთილის დაწყებამდე15წუთითადრეგამოცხადდეს სკოლაში.მასწავლებლისსკოლაშიყოფნის დროგანისაზღვრებამათთანდადებული ხელშეკრულების შესაბამისად;
11.დასაქმებულთა სამუშაოკვირაგანისაზღვრება5 სამუშაოდღით,ორშაბათიდან პარასკევის ჩათვლით.შაბათ-კვირა და საქართველოს შრომის კოდექსით დადგენილი უქმედღეები არისდასვენების დღეები;
12.მასწავლებელს აქვს სამუშაო საათებში შესვენების უფლება კვებისა დადასვენებისათვის,რომელიცარშედისსამუშაოდროში და შეუძლიაგამოიყენოს დღის განმავლობაში ისე,რომხელი არშეუშალოს სასწავლოპროცესს;
თავი III. სასწავლო პროცესის მონიტორინგისფორმებიდა ფარგლები
მუხლი 7. სასწავლო პროცესის მონიტორინგისფორმები
1.სასწავლო პროცესის მონიტორინგს ახორციელებს დირექტორის მოადგილესაგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებშიამავე შინაგანაწესითდადგენილიმონიტორინგის ფორმების მიხედვით.
2.სკოლას უფლება აქვს გამოიყენოს სასწავლო პროცესის მონიტორინგის შემდეგი ფორმები:
- მოსწავლეთაცოდნისადა უნარ-ჩვევების შემოწმება სხვადასხვა სახის ტესტებით;
4.დირექტორს უფლებააქვს, მასწავლებელთანშეთანხმებითმშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის დასაბუთებულიმოთხოვნისშემთხვევაშიმშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს ნებადართოს საგაკვეთილოპროცესშიმონაწილეობაზე;
მუხლი 8. შრომითი ურთიერთობა დათანამშრომელთამიღება
1.დასაქმებულსსკოლასთანშრომითიურთიერთობაწარმოეშობახელშეკრულებისდა სკოლისდირექტორის მიერგამოცემული ბრძანებების საფუძველზე;
2.სამუშაოზე მიღებისასდირექტორიუფლებამოსილია, მისაღებ პირსმოსთხოვოსიმდოკუმენტაციისწარდგენა,რომელიცსაჭიროამისთვის გადაწყვეტილების მისაღებად;
- თითოეულ თანამშრომელზე, სკოლაში მისი მიღების მომენტიდან, იხსნება პირადისაქმე;
3.1.მასწავლებლის პირადისაქმეშეიცავს:განათლებისდამადასტურებელი დოკუმენტის ნოტარიულადდამოწმებულასლს,ავტობიოგრაფიას/CV,პირადობის მოწმობისასლს, ნასამართლობისშესახებ ცნობას; კვალიფიკაციის ამაღლებისდამადასტურებელდოკუმენტებს,ასეთისარსებობისშემთხვევაში; პედაგოგის სტატუსისდამადასტურებელიდოკუმენტისასლს;1ცალფოტოსურათს ¾დაბეჭდილს;
3.2. თანამშრომელთა პირადი საქმეშეიცავს: განათლებისდამადასტურებელი დოკუმენტის ასლს,ავტობიოგრაფიას/CV, პირადობის მოწმობის ასლს,1ცალფოტოსურათს ¾დაბეჭდილს,კვალიფიკაციის ამაღლებისდამადასტურებელდოკუმენტებს,ასეთისარსებობისშემთხვევაში.
4.სკოლის მასწავლებლებისამუშაოზემიიღებიანსაკვალიფიკაციომოთხოვნების, გასაუბრებისგზით. საჭიროების შემთხვევაში, დირექტორი უფლებამოსილია განსაზღვროს სამუშაოზემიღების დამატებითი კრიტერიუმები;
5.პედაგოგის გათავისუფლებისასახალიპედაგოგის დანიშვნამდე მისფუნქციებს ახორციელებს იმავე საგნის ან საგნობრივი ჯგუფისპედაგოგი;
6.სკოლაშისამუშაოდმიღებულყველა თანამშრომელთანდირექტორიდებსშრომითხელშეკრულებასდაგამოსცემს ბრძანებას;
- თანამშრომლის მიღებისას სკოლისადმინისტრაცია:
7.1. თანამშრომელსგააცნობს სკოლისშინაგანაწესს;
7.2. განუმარტავსფუნქცია-მოვალეობებს;
7.3. აცნობსუსაფრთხოების წესებს.
- თანამშრომელთა სამუშაოდან გათავისუფლების საკითხს წყვეტს დირექტორი, სათანადოდგამოცემული ბრძანების საფუძველზე.
8.1.დირექტორს უფლებააქვსდაითხოვოსთანამშრომელი ხელშეკრულებისვადისგასვლის,სკოლის შინაგანაწესის,დებულებისდარღვევის, სამსახურებრივი მოვალეობის შეუსრულებლობის, არაკეთილსინდისიერად ან/და არაჯეროვნად შესრულების, სასწავლო პროცესის მონაწილეთა უფლების უხეშიდარღვევისანსხვა მიზეზით,რომელიცჩაითვლებასაქართველოსმოქმედი კანონმდებლობისდარღვევად;
- თუ შრომითი ხელშეკრულების შეწყვეტის ინიციატორი დასაქმებულია, იგივალდებულიაგააფრთხილოსდირექტორიარანაკლებ30 (ოცდაათი) კალენდარული დღითადრე წერილობითიშეტყობინებით. გაფრთხილებიდანაღნიშნულივადის გასვლისშემდეგ,მასუფლებააქვსშეწყვიტოს მუშაობა;
10.საქართველოსორგანულიკანონის,,საქართველოსშრომისკოდექსის“38-ემუხლისმე-3 პუნქტის თანახმად პირადი განცხადების საფუძველზე გათავისუფლებულ დასაქმებულსარეძლევაკომპენსაცია.
მუხლი 9. სამსახურში დაგვიანებით გამოცხადება, გამოუცხადებლობის შეტყობინების წესი და შესაბამისი ღონისძიებები
- წინასწარ ცნობილიმიზეზით, სამსახურშიგამოუცხადებლობის,დაგვიანებისან სამუშაოდროისგანმავლობაშისამსახურის დატოვებისშემთხვევაში,დასაქმებული ვალდებულიაწინასწარგააფრთხილოსდირექტორი გამოუცხადებლობის/სამუშაოდროისგანმავლობაშისამსახურის დატოვებისშესახებ, სამსახურშიარყოფნისსავარაუდოპერიოდის თაობაზე,შესაბამისიაუცილებლობისადა მიზეზების მითითებით;
2.გადაუდებელიაუცილებლობისას(სამედიცინოანოჯახური პირობებისგამო) სამსახურშიგამოუცხადებლობისანსამუშაოდროის განმავლობაშისამსახურის დატოვების შემთხვევაში,დასაქმებული ვალდებულიადაუყოვნებლივმაგრამ არაუგვიანეს ერთი საათისა სამუშაოს დაწყებამდე,აცნობოსდირექტორს გამოუცხადებლობის/სამუშაოდროისგანმავლობაშისამსახურის დატოვების მიზეზი;
- დასაქმებულის გამოუცხადებლობის/სამუშაო დროის განმავლობაში სამსახურისდატოვების მიზეზის საპატიოდჩათვლის თაობაზეგადაწყვეტილებას იღებსდირექტორი;
4.არასაპატიომიზეზითსკოლაშიგამოუცხადებლობაანსამუშაოდროის განმავლობაში სამსახურისდატოვება განიხილებადისციპლინურგადაცდომად დადასაქმებულზე გავრცელდება დისციპლინური პასუხისმგებლობის ზომები და დასაქმებულს ხელფასიდან დაუკავდებაგაცდენილი სამუშაოდროის შესაბამისი ანაზღაურება;
5.საპატიომიზეზითსამსახურშიგამოუცხადებლობის,დაგვიანებისანსამუშაოდროისგანმავლობაში სამსახურისდატოვებისას შეტყობინებისარარსებობისშემთხვევაზე ვრცელდება ამავე მუხლის მე-4 ნაწილითგანსაზღვრული პასუხისმგებლობის ზომები.
მუხლი 10. დასაქმებულთა ჩაცმულობისწესი
- დაუშვებელია, მასწავლებელთა პროფესიული ეთიკის კოდექსიდან გამომდინარე,
მასწავლებლისათვის შეუფერებელიდა გამომწვევი ჩაცმულობა;
- დაუშვებელია, იმგვარი სამოსის ტარება, რომელზეც წერია შეურაცხმყოფელი გამონათქვამი, გამოსახულია ვულგარული სურათი ან/და კარიკატურა.
მუხლი 11. მოსწავლის ჩაცმულობის წესი
- მოსწავლე უნდა იყოს მოწესრიგებული და ეცვას სკოლის მიერ განსაზღვრული ფორმა(პირველიდან მეექვსე კლასის ჩათვლით). დაწესებულებაში იკრძალება ყველა სახის სამოსი და აქსესუარები, რომლებიც ხელს შეუშლის საგანმანათლებლო პროცესის ნორმალურ პირობებში მიმდინარეობას:
1.1. სამოსი, რომელზეც წერია შეურაცმხყოფელი სიტყვები ან გამოსახულია ვულგარული სურათი ან/და კარიკატურა;
1.2. სამოსი, რომელიც რეკლამირებას უკეთებს სხვადასხვა ნივთიერებების გამოყენებას(მაგ: თამბაქო, ალკოჰოლი, ნარკოტიკიდა სხვა);
1.3.აკრძალულია ჯაჭვების, ნებისმიერი ბასრიაქსესუარებისტარება.
თავი IV. შვებულების ხანგრძლივობა, მიცემის წესი და შრომითი ურთიერთობის შეჩერება
მუხლი 12. საშვებულებო ანაზღაურება
დასაქმებულის საშვებულებოანაზღაურებაგანისაზღვრებაშვებულებისწინა3თვის საშუალოანაზღაურებიდან. თუმუშაობისდაწყებიდანანუკანასკნელიშვებულების შემდეგნამუშევარი დრო3თვეზენაკლებია–ნამუშევარი თვეებისსაშუალო ანაზღაურებიდან,ხოლოყოველთვიურიფიქსირებულიანაზღაურების შემთხვევაში– ბოლო თვის ანაზღაურების მიხედვით.
მუხლი 13. ანაზღაურებადი შვებულებისხანგრძლივობადამიცემისწესი
1.დასაქმებულს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შეიძლება მიეცეს ანაზღაურებადი შვებულება წელიწადში არანაკლებ 24 სამუშაო დღის ვადით;
- დასაქმებულის შვებულებაში წასვლის უფლება წარმოიშობა მუშაობის 11 თვის შემდეგ.დირექტორთანშეთანხმებითდასაქმებულს შვებულება შეიძლება მიეცეს ამვადისგასვლამდეც;
- დასაქმებული შვებულებით სარგებლობის მოთხოვნით დირექტორს მიმართავს წერილობითიგანცხადებით.შვებულება ფორმდებაშპსკერძო სკოლა “ინტელექტის”დირექტორის მიერგამოცემული ბრძანებით;
- დასაქმებული ვალდებულია შვებულების დასრულებისთანავე დაუბრუნდესსამუშაოადგილს;
მუხლი 14. ანაზღაურებისგარეშეშვებულებებისხანგრძლივობადამიცემისწესი
1.დასაქმებულს უფლება აქვს, ისარგებლოს ანაზღაურების გარეშე შვებულებით წელიწადში სულ მცირე 15 კალენდარული დღით;
- ანაზღაურებისგარეშე შვებულებისაღებისასდასაქმებულივალდებულია7დღით ადრეგააფრთხილოსდამსაქმებელიშვებულებისაღების შესახებ,გარდა იმ შემთხვევისა,როდესაც გაფრთხილებაშეუძლებელიაგადაუდებელი სამედიცინო ან ოჯახური პირობების გამო.
მუხლი 15. შვებულება ორსულობის, მშობიარობისა და ბავშვის მოვლის გამო
- დასაქმებულს თავისი მოთხოვნის საფუძველზე ეძლევა შვებულება ორსულობის,მშობიარობისა და ბავშვის მოვლისგამო – 730კალენდარულიდღისოდენობით;
- ორსულობის, მშობიარობისა და ბავშვის მოვლის გამო შვებულებიდან ანაზღაურებადია183კალენდარული დღე,ხოლომშობიარობისგართულებისან ტყუპისშობისშემთხვევაში-200კალენდარულიდღე;ანაზრაურება გულისხმობს, სოციალურიმომსახურებისსააგენტოსმიერდასაქმებულისათვის 1000ლარის გადახდას.
- ამმუხლის მე-2პუნქტითგათვალისწინებულიშვებულებადასაქმებულსთავისი შეხედულებისამებრშეუძლიაგადაანაწილოს ორსულობისადამშობიარობის შემდგომპერიოდებზე.
მუხლი 16. შრომითი ურთიერთობის შეჩერების გაფორმება
1.საქართველოს ორგანული კანონის ,,საქართველოს შრომის კოდექსის“ 36-ე მუხლის მეორეპუნქტითგათვალისწინებულისაფუძვლითშეჩერებულიშრომითი ურთიერთობის შესახებ მიღებული გადაწყვეტილება ფორმდება დირექტორის ბრძანებით;
- შრომითიურთიერთობისშეჩერებისსაფუძვლითსკოლას შეუძლიასამუშაოზე დროებითარმყოფი დასაქმებულის ჩანაცვლება.
თავი V.წახალისების ფორმები და დისციპლინური პასუხისმგებლობა
მუხლი 17. წახალისების ფორმები
- შრომითიხელშეკრულებით გათვალისწინებული ვალდებულებების კეთილსინდისიერად,ჯეროვნად,მაღალი პროფესიონალიზმითშესრულებისათვის, აგრეთვე,განსაკუთრებულისირთულის ანმნიშვნელობისსამუშაოს შესრულებისათვისა დასხვასამსახურებრივიდამსახურებისთვისსკოლა უფლებამოსილია დასაქმებულის მიმართ გამოიყენოს წახალისების შემდეგი ფორმები:
1.1.მადლობისგამოცხადება;
1.2.საპატიო სიგელითდაჯილდოება;
1.3.ფასიანი საჩუქრითდაჯილდოება;
1.4.ერთჯერადი(ფულადი)პრემიისგაცემა;
2.სანიმუშოყოფაქცევის, სწავლაში მიღწეული მაღალი შედეგებისა და სხვადასხვა საქმიანობაშიმოპოვებულიწარმატებისათვისმოსწავლე შესაძლებელია დაჯილდოვდეს:
2.1.სიგელით;
2.2.დიპლომით;
2.3.ფასიანი საჩუქრით;
2.4.სხვა ჯილდოებით.
მუხლი 18. წახალისების გამოყენების წესი
- დასაქმებულის/მოსწავლისწახალისებისშესახებგადაწყვეტილებასიღებსდირექტორი,რომელიც ფორმდებაბრძანებით;
- დასაქმებულის/მოსწავლის მიმართ შეიძლება ერთდროულად გამოყენებული იქნეს წახალისების რამდენიმეფორმა.
თავი VI. დისციპლინური წარმოების წესი
მუხლი 19. მასწავლებელის დისციპლინური წარმოების წესი
მასწავლებელთა და მოსწავლეთა დისციპლინურ გადაცდომასთან დაკავშირებულ საკითხებსარეგულირებს წინამდებარეშინაგანაწესი.
მუხლი 20. დისციპლინური გადაცდომის განხილვაზე უფლებამოსილი პირი
- დასაქმებულთადამოსწავლეთადისციპლინურგადაცდომებსგანიხილავსშპსკერძო სკოლა “ინტელექტის”დირექტორი;
- შპსკერძო სკოლა “ინტელექტის”დირექტორიდისციპლინურიგადაცდომისასიკვლევსსაქმისათვის მნიშვნელობის მქონე ყველა გარემოებას და ამ გარემოებათა შეფასების საფუძველზეიღებსდისციპლინურისახდელისდაკისრების შესახებ გადაწყვეტილებას;
- დასაქმებულის/მოსწავლისათვის დისციპლინური სახდელის დაკისრება ფორმდება დირექტორის ბრძანებით.
მუხლი 21. დისციპლინური წარმოების დაწყება
- დისციპლინური წარმოების დაწყების საფუძველი შეიძლება იყოს:
ა) მოსწავლის, მოსწავლის მშობლისანკანონიერი წარმომადგენლის, შესაბამის სკოლაში დასაქმებულიპირის, აგრეთვე, იმპირის წერილობითიმიმართვაან ინფორმაცია, რომლის სამსახურებრივ მოვალეობასაც წარმოადგენს სკოლაშისაზოგადოებრივი წესრიგის დაცვისუზრუნველყოფა;
ბ)დისციპლინურიგადაცდომისფაქტისაღმოჩენაანსხვაგარემოება,რომელიც ეჭვს იწვევს,რომადგილიაქვსმასწავლებლისმიერდისციპლინური გადაცდომისჩადენის ფაქტს,მათშორის, მასობრივი ინფორმაციისსაშუალებებითგავრცელებული ინფორმაცია,მასწავლებლისმიერისეთი ქმედებისჩადენისშესახებ,რომელიც შეიძლებადისციპლინურ გადაცდომადჩაითვალოს.
- ამ მუხლის პირველი პუნქტითგათვალისწინებული პირები დისციპლინური წარმოებისდაწყებისმიზნითწერილობითმიმართავენდირექტორს, დისციპლინური გადაცდომის შესახებ, რასაც თან უნდაახლდესფაქტისამსახველი დასაბუთება;
მუხლი 22. საქმის გარემოებათა გამოკვლევა
- შპს კერძო სკოლა “ინტელექტის”დირექტორი იკვლევს საქმისათვის მნიშვნელობის მქონე ყველა გარემოებას და დისციპლინური სახდელის დაკისრების შესახებ გადაწყვეტილებასიღებს ამგარემოებათაშეფასებისა და ურთიერთშეჯერებისსაფუძველზე;
- დაინტერესებული მხარევალდებულიაითანამშრომლოს დირექტორთან;
- საქმის გარემოებებიდან გამომდინარე, დირექტორი უფლებამოსილია:
ა) გამოითხოვოსდოკუმენტები;
ბ) შეაგროვოსცნობები;
გ) მოუსმინოსდაინტერესებულმხარეებს;
დ) დაათვალიეროს მოვლენის ანშემთხვევის ადგილი;
ე) დანიშნოს ექსპერტიზა;
ვ) მტკიცებულებათა შეგროვების, გამოკვლევისა და შეფასების მიზნით მიმართოს კანონმდებლობითგათვალისწინებულ სხვაზომებს.
4.მასწავლებელსუფლებააქვს დისციპლინურიდევნისას ისარგებლოსდუმილის უფლებით.დუმილის უფლება არათავისუფლებს დასაქმებულსდისციპლინური პასუხისმგებლობისაგან;
5.დისციპლინურწარმოებაშიმონაწილე დაინტერესებულმხარესუფლებააქვს წარადგინოსმტკიცებულებები,აგრეთვე შუამდგომლობებისაქმისგარემოებათა გამოკვლევისთხოვნით;
- შუამდგომლობასთან დაკავშირებით დირექტორი იღებს ერთ-ერთ შემდეგ გადაწყვეტილებას:
ა) შუამდგომლობისდაკმაყოფილების შესახებ;
ბ) შუამდგომლობისდაკმაყოფილებაზეუარისთქმის თაობაზე.
მუხლი 23. დისციპლინური წარმოების წესი
1.დირექტორი გადაწყვეტილებასდასაქმებულისთვის დისციპლინურისახდელისდაკისრებაზეან დაკისრებაზეუარისთქმისშესახებიღებს მიმართვის წარდგენიდან30 კალენდარულიდღის ვადაში;
- დირექტორის მიერ მიღებული გადაწყვეტილება შესაძლოა გასაჩივრდესკანონმდებლობითდადგენილი წესით.
მუხლი 24. დისციპლინური სახდელის შეფარდების დაუშვებლობა
- დისციპლინური სახდელი არშეიძლება გამოყენებული იქნეს გადაცდომის ჩადენის დღიდანერთი წლისგასვლის შემდეგ;
- ხანდაზმულობის ვადის დინება იწყება დისციპლინური გადაცდომის ფაქტისგამოვლენიდან და წყდებადისციპლინურიწარმოების დაწყებისას;
3.დასაქმებულისათვისდისციპლინურისახდელისდაკისრებადაუშვებელიაშრომითი ურთიერთობის შეჩერების დროს.
მუხლი 25.დისციპლინურისახდელის ვადაზე ადრე მოხსნა
- დისციპლინურისახდელიშეიძლებავადაზეადრეიქნასმოხსნილი,თუ დასაქმებულმაარჩაიდინაახალი გადაცდომა,თავიგამოიჩინაროგორც კეთილსინდისიერმა თანამშრომელმა და სახდელის დადებიდანგასულიასულ მცირე6თვე მაინც;
- ამმუხლისპირველიპუნქტითგანსაზღვრულიწესისგარდადირექტორისმიერ დისციპლინურისახდელივადაზეადრე შეიძლებამოიხსნასგანსაკუთრებული დამსახურებისათვის;
3.თუდასაქმებულსერთიწლისვადაშიარშეეფარდაახალი დისციპლინური სახდელი, იგიითვლებადისციპლინური პასუხისმგებლობის არმქონედ.
თავიVII. დისციპლინური წარმოების სახეები
მუხლი26. დასაქმებულის დისციპლინური გადაცდომა და დისციპლინური სახდელები
1.დისციპლინურიგადაცდომისჩადენისათვისდასაქმებულსეკისრებადისციპლინური სახდელი;
- დასაქმებულისდისციპლინურიგადაცდომაა:
ა) დასაქმებულის მიერ სამსახურებრივ მოვალეობათა, სკოლის შინაგანაწესის შეუსრულებლობა ანარაჯეროვანი შესრულება;
ბ) დასაქმებულის მიერ სამსახურებრივი მოვალეობისადმი დაუდევარიდამოკიდებულება;
გ) სხვა დასაქმებულის, მოსწავლის ან სკოლის დისკრედიტაციისაკენ მიმართული უღირსი საქციელი, ზნეობრივ – ეთიკურინორმების დარღვევა.
დ) დასაქმებულისქმედება, რომელიცლახავს სკოლისრეპუტაციას/ავტორიტეტს;
ე) მასწავლებლის მიერმასწავლებლის პროფესიულიეთიკის კოდექსისდარღვევა;
ვ) მოსწავლეზე ფსიქოლოგიურიზეწოლა;
ზ) მოსწავლისპირადცხოვრებაში ჩარევა;
თ) კონფიდენციალობისპრინციპის დარღვევა;
ი) სკოლის ან მის მიმდებარე ტერიტორიაზე ალკოჰოლის, ნარკოტიკული ან სხვა ტოქსიკური საშუალებების მიღება;
კ) სამსახურში გამოცხადება არაფხიზელ მდგომარეობაში, ასევე ნარკოტიკული ანტოქსიკური საშუალებების ზემოქმედების ქვეშ;
ლ) სკოლისათვისშეგნებულად ანდაუდევრობით მატერიალური/ქონებრივი ზიანის მიყენება ანასეთი ზიანის წარმოშობის საშიშროების შექმნა;
მ) სკოლის ტექნიკის, აღჭურვილობისა და დოკუმენტების უნებართვოდ ან არასათანადოდგამოყენება;
ნ) სკოლისტერიტორიაზეანსასკოლო დროსუსაფრთხოების წესებისდარღვევა;
ო) სკოლისტერიტორიაზე თამბაქოს მოხმარება;
პ)დირექციის წევრის/სკოლაშიდასაქმებულის/მოსწავლის მშობლის ანკანონიერი წარმომადგენლის/სკოლისტერიტორიაზეშემოსულიგარეშეპირის სიტყვიერიან/და ფიზიკური შეურაცხყოფა;
ჟ) სამსახურში დაგვიანება, გაუფრთხილებლად სამუშაოს გაცდენა ან სამუშაო დროის განმავლობაში სამსახურის დატოვება;
რ) სკოლის დოკუმენტაციის (საკლასო ჟურნალი, კათედრის პორტფოლიო და სხვა)წარმოების წესის დარღვევა;
ს) საგაკვეთილოპროცესის შეგნებულადჩაშლა ანჩაშლის მცდელობა
ტ) დასაქმებულისთვისშეუფერებელისხვა საქმიანობა;
- დისციპლინური გადაცდომის ჩადენისათვის, დასაქმებულის მიმართ გამოიყენებაშემდეგი დისციპლინურისახდელები:
ა) შენიშვნა;
ბ) წერილობითი გაფრთხილება;
გ) საყვედური;
დ) სასტიკისაყვედური;
ე)ათდღემდესამუშაოდღის ხელფასისდაკავება;
ვ) სამსახურიდანგათავისუფლება.
4.დისციპლინური გადაცდომისჩადენადისციპლინური სახდელისგაქარწყლებამდეან ვადაზეადრემოხსნამდე,უკვეშეფარდებულ დისციპლინურსახდელზეუფრომძიმე დისციპლინური სახდელის გამოყენების საფუძველია;
5.ამმუხლისმე-2პუნქტის,,ლ“ქვეპუნქტითგანსაზღვრული დისციპლინური გადაცდომისჩადენისშემთხვევაშიზიანის ანაზღაურებამოხდებასაქართველოს სამოქალაქოკოდექსითდადგენილიწესის შესაბამისად.
მუხლი27. მოსწავლის ქცევის წესი
1.მოსწავლისმოვალეობაა პატივისცესდაწესებულებას.დაიცვას მოსწავლისქცევის კოდექსიდა დაწესებულებაშიმოქმედისხვააქტებისმოთხოვნები,ხელიშეუწყოს დაწესებულებისავტორიტეტისამაღლებას.მოსწავლევალდებულია დაიცვას,როგორც ზემოაღნიშულიეთიკისნორმები და პრინციპებიმათიშინაარსისგათვალისწინებით, ასევედაიცვასშემდეგიწესები:
ა)პატივი სცეს დაწესებულების პერსონალს და სხვა მოსწავლეებს, არ მიაყენოს მათ შეურაცხყოფა;
ბ)პირადი სარგებლის სანაცვლოდ, პერსონალის წარმომადგენლებს არ შესთავაზოს ფასიანი საჩუქარი ანფულადი თანხა;
გ)არჩაიდინოსაკადემიურისიყალბე/პლაგიატობა.
2.მოსწავლესეკრძალება:
ა)დაწესებულების შინაგანაწესით, მოსწავლისქცევის კოდექსითა და დებულებით დადგენილი ნორმებისდარღვევა:
ბ) გაკვეთილებზე დაგვიანებადაუმიზეზოდგაცდენა;
გ) სასწავლო პროცესის მიმდინარეობისას გაკვეთილებიდან უმიზეზოდგამოსვლა;
დ) საგაკვეთილო პროცესში მობილური ტელეფონის გამოყენება;
- მოსწავლეს ეკრძალება დაწესებულებაში შემდეგი ნივთების შემოტანა და გამოყენება:
ა)ცივი(სხვა სახის ბასრი) და ცეცხლსასროლი იარაღი; ბ)ასაფეთქებელი ნივთიერებები;
გ)ნარკოტიკული საშუალებები; დ)თამბაქოსნაწარმი; ე)აღმგზნები საშუალებები;
ვ)ალკოჰოლისშემცვლელი სასმელები;
ზ)ტექნიკური საშუალებები, არა სასწავლო დანიშნულების ნივთები, რომლებმაც შეიძლება ხელიშეუშალოს სასწავლო პროცესისსრულყოფილად მიმდინარეობას.
თ) ძვირადღირებული ნივთები, დიდი ოდენობითფული;
ი) აზარტულითამაშის საშუალებები;
კ) უხამსობისამსახველი ნივთები;
- მოსწავლესეკრძალებადაწესებულებაშიწამლისმოტანადამიღებათუმასარა აქვს ექიმისმიერგამოწერილიცნობაანმშობლისშეტყობინება დაწესებულების ადმინისტრაციისადმიმისიმიღებისშესახებ;იმშემთხვევაში,თუ მოსწავლემწამალი უნდა მიიღოსდაწესებულებაშიყოფნის პერიოდში.
- მოსწავლის გაკვეთილებიდან გათავისუფლება შესაძლებელია დირექტორისთანხმობის შემთხვევაში, რაც უნდა ეცნობოს მოსწავლის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს.
მუხლი28. მოსწავლის მიმართ დისციპლინური წარმოება
- მოსწავლისდისციპლინურგადაცდომადითვლება:
ა) სასწავლო პროცესის არასაპატიოგაცდენა;
ბ) დაგვიანება;
გ) გაკვეთილის ჩაშლა ან ჩაშლის მცდელობა;
დ) გაკვეთილის თვითნებურადმიტოვება;
ე) მასწავლებლის/მოსწავლის ან სხვა თანამშრომლის სიტყვიერი ან/და ფიზიკური შეურაცხყოფა,ძალადობასკოლისტერიტორიაზე;
ვ) სკოლისქონების, შენობის დაზიანება;
ზ)მასწავლებლისნებართვისგარეშესაგაკვეთილოპროცესშიმობილურიტელეფონისან სხვა ტექნიკური საშუალებების ქონა არასასწავლომიზნით;
თ) მოსწავლის მიერშინაგანაწესის მე-11 მუხლისდარღვევა;
ი) სკოლისტერიტორიაზეაკრძალულინივთების ტარება
კ) სკოლაშიგამოცხადებასკოლისფორმისგარეშე(ასეთის არსებობისშემთხვევაში).
- მოსწავლეს, დისციპლინური გადაცდომის ჩადენისათვის შეიძლება დაეკისროს შემდეგი დისციპლინურისახდელი:
ა) შენიშვნა;
ბ) გაფრთხილება;
გ) საყვედური;
დ) გაკვეთილიდანგაძევება;
ე) სკოლიდანდროებით დათხოვნა;
ვ) სკოლისათვის სასარგებლოსაქმიანობისდაკისრება;
ზ)საგაკვეთილოპროცესისდასრულებისშემდეგსკოლაშიმოსწავლისდატოვება და დამატებითი დავალების მიცემა, მშობლის წინასწარი გაფრთხილებით;
თ) მოსწავლის სკოლიდანგარიცხვა. (საშუალოსაფეხურზე)
3.მოსწავლის მიერდისციპლინურიგადაცდომის ჩადენადისციპლინურისახდელის გაქარწყლებამდეანვადაზეადრემოხსნამდეუკვე შეფარდებულდისციპლინურ სახდელზეუფრომძიმედისციპლინურისახდელის გამოყენების საფუძველია;
4.მოსწავლის მიერსკოლისათვისზიანისმიყენებისშეთხვევაშიზიანისანაზღაურება მოხდება საქართველოსსამოქალაქოკოდექსითდადგენილიწესის შესაბამისად;
მუხლი29. მოსწავლის პირადი გასინჯვა
- პირადი გასინჯვა – მოქმედება, რომლის მიზანია დისციპლინური გადაცდომის იარაღის,იმსაგნის,რომელსაცდისციპლინურიგადაცდომის კვალი ატყვია, დისციპლინურიგადაცდომითმოპოვებულინივთისდაფასეულობის,აგრეთვეიმსაგნის
და დოკუმენტის, რომლებიცსაჭიროა დისციპლინურიგადაცდომის გარემოებათა გასარკვევად,აღმოჩენა დაამოღებასკოლაშიდირექტორის მიერგანსაზღვრული საამისოდუფლებამოსილი პირის მიერ.
- მოსწავლის პირადი გასინჯვა შეუძლია მხოლოდ დირექტორის მიერგანსაზღვრულ საამისოდუფლებამოსილპირს.
- დაუშვებელია მოსწავლეთაკოლექტიურიპირადი გასინჯვა.
4.პირადგასინჯვასწინუნდაუსწრებდესდირექტორის მიერგანსაზღვრულისაამისოდუფლებამოსილი პირის მიერმოსწავლის გაფრთხილება პირადი გასინჯვის შესახებ.
- მოსწავლის პირადი გასინჯვის შედეგად აღმოჩენილი აკრძალული ნივთები
ჩამორეთმევა მოსწავლეს და გადაეცემა მშობელსანსამართალდამცავ ორგანოებს.
6.დაუშვებელიამოსწავლის პირადიგასინჯვა,გარდაიმ შემთხვევისა,როდესაც მტკიცებულებებიმიუთითებსკონკრეტულპირზედაარსებობს დასაბუთებული ვარაუდი, რომ პირადიგასინჯვისშედეგადგამოვლინდებასკოლისშინაგანაწესით გათვალისწინებული გადაცდომა.
მუხლი 30. მოსწავლისათვის დისციპლინური სახდელის მოხსნა, დისციპლინური დევნის ვადები:
1.მოსწავლეს დისციპლინური სახდელი ვადაზე ადრე შეიძლება მოეხსნას თუმოსწავლემარჩაიდინა ახალიგადაცდომა,გამოირჩევასანიმუშოქცევით,აქვსგარკვეული მიღწევებიდასახდელისდადებიდანგასულიასულმცირე3 თვემაინცან განსაკუთრებული საფუძვლებისშემთხვევაში,3თვეზეადრეცდირექტორის გადაწყვეტილებით;
2.დისციპლინურისახდელისვადაზეადრე მოხსნისსაკითხისდაყენებაშეუძლია მასწავლებელს, პედაგოგიურსაბჭოს,კლასისდამრიგებელს და ადმინისტრაციას არგუმენტირებული წერილობითი ფორმით (წარდგინებით);
3.თუმოსწავლეს6თვისვადაშიარშეეფარდაახალიდისციპლინურისახდელი,იგი
ითვლებადისციპლინური პასუხისმგებლობის არმქონედ.
მუხლი 31. ადმინისტრაციის მშობელთან ურთიერთობა
1.მშობლებთანურთიერთობაწესრიგდებაწერილობითანწინასწარ დანიშნული შეხვედრის მეშვეობით.მშობელივალდებულიაწინასწარშეუთანხმდესსკოლის ადმინისტრაციას მისთვის სასურველი შეხვედრის დანიშვნის შესახებ;
- სასწავლოპროცესში არსებული მიმდინარესიახლეების (მაგ.სწავლის გადასახადის ცვლილება;მოსწავლისმიერგაკვეთილებისგაცდენა დასხვა)შესახებინფორმაციას მშობელიიღებსადმინისტრაციისმიერშეტყობინებით;
- კონკრეტული კლასის მშობელთა კრებას იწვევს კლასის დამრიგებელი, ხოლო
კლასების გაერთიანებულ მშბელთაკრებას-დირექტორიანდირექტორის მოადგილე;
- მშობელთა კრებამოიწვევასასწავლოწლისდაწყებიდანერთი კვირის ვადაში, სემესტრისდამთავრებიდანერთი კვირის ვადაში,ხოლოოპერატიულსაკითხთა გადასაწყვეტადშესაძლოა მოწვეულიქნესრიგგარეშემშობელთაკრება.
- მშობელთა კრებაზეშესაძლოა მოწვეულიქნეს შესაბამისი საგნის მასწავლებელიდა სკოლის დირექციის წევრები.მოწვევის შემთხვევაში ისინი ვალდებულნი არიანდაესწრონ მშობელთაკრებას.
- სკოლაში პარასკევიდღეითვლებამშობლისდღედ.მშობელს შეუძლიაშეხვდეს დირექციის წარმომადგენლებს და შესაბამისისაგნისმასწავლებლებს.(გამონაკლისი დაიშვებადირექციისთანხმობით)
7.მშობელივალდებულია,მოსწავლისმიერწინამდებარე შინაგანაწესის28-ემუხლის პირველი პუნქტის,,ვ“ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიგადაცდომის ჩადენისასსკოლას აუნაზღაუროს მიყენებული ზიანი.
თავი VIII . მოსწავლის სკოლაში ჩარიცხვის და სკოლიდან გადაყვანის პირობები
მუხლი32. მოსწავლის სკოლაში ჩარიცხვა
- სკოლაში პირველ კლასში/ბავშვები ჩაირიცხებიან კანონმდებლობით დადგენილი
ასაკის მიღწევისას;
2.სკოლაშიპირველკლასელმოსწავლეთამიღებისასუპირეტესობამიენიჭებამოსწავლეს,
რომელიცარის:
ა) სკოლისმოსწავლის და/ძმა;
ბ) სკოლისკურსდამთავრებულის შვილი, ძმაანდა;
გ) სკოლისთანამშრომლისშვილი.
3.პირველკლასში ბავშვის ჩასარიცხადმშობელმა/კანონიერმა წარმომადგენელმაუნდა წარმოადგინოსშემდეგიდოკუმენტაცია:
ა) განცხადება სკოლისდირექტორის სახელზე;
ბ) მოსწავლისფოტოსურათი (3X4);
გ) დაბადების მოწმობისნოტარიულადდამოწმებული ასლი;
დ) სამოქალაქო რეესტრის სააგენტოს ანმისი ტერიტორიული სამსახურის მიერ გაცემული დოკუმენტი,რომლითაცდასტურდება საქართველოს მოქალაქეობის, საქართველოში ბინადრობის ნებართვის, ანბინადრობის მოწმობის მქონე მოსწავლისათვის პირადი ნომრის მინიჭება;
ე) მშობლების პირადობის მოწმობებისასლები;
ვ) სსსმ მოსწავლის შემთხვევაში შესაბამისი ჯანმრთელობის ცნობა.
- II-XII კლასებში მოსწავლის ჩასარიცხადამ მუხლის მე-3პუნქტითგათვალისწინებული დოკუმენტაციისგარდადამატებითწარმოსადგენია მოსწავლის მიერწინამდებარე
კლასისდასრულების დამადასტურებელიდოკუმენტი;
5.სკოლაში მოსწავლისჩარიცხვისას იხსნება მოსწავლის პირადი საქმე;
- სხვა საგანმანათებლო დაწესებულებიდან მობილობის შემთხვევაში წარმოსადგენია შემდეგი დოკუმენტაცია:
ა) განცხადება;
ბ) მოსწავლის პირადი საქმე/წინამდებარე კლასის დასრულების დამადასტურებელი დოკუმენტი;
გ) მიმდინარე შეფასება;
დ) ცნობა საგნების მიხედვით გაცდენილი საათების შესახებ; (საბაზო და საშუალო საფეხურზე)
ე) ფოტოსურათი 3X4;
ვ) წინა კლასებში მიღებულიშეფასებები;
ზ) ბრძანების ასლი საგანმანათლებლოდაწესებულებიდანამორიცხვისშესახებ;
თ) დაბადების მოწმობისნოტარიულადდამოწმებული ასლი;
ი)სამოქალაქო რეესტრისააგენტოსანმისიტერიტორიულისამსახურის მიერგაცემულიდოკუმენტი,რომლითაც დასტურდებასაქართველოსმოქალაქეობის, საქართველოში ბინადრობის ნებართვის, ან ბინადრობის მოწმობის მქონე მოსწავლისათვის პირადინომრის მინიჭება;(მოსწავლისახლადმიღების დაუცხოქვეყნის მოქალაქის სკოლაში მიღების შემთხვევაში)
კ) მშობლებისპირადობის მოწმობებისასლები;
ლ)სსსმმოსწავლისგადმოსვლისშემთხვევაში,აუცილებელიაშესაბამისიჯამრთელობის ცნობა.
- მოსწავლის კლასიდან კლასში გადაყვანა ხდება დირექტორის ბრძანების საფუძველზე, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;
8.სკოლაუფლებამოსილიამობილობისმსურველისჩარიცხვამდე, გასაუბრებისან გამოცდის საფუძველზედაადგინოს მობილობისმსურველის ცოდნისადაუნარების ცალკეულიკლასის/კლასების ეროვნულისასწავლოგეგმით დადგენილიმიღწევის დონესთან თავსებადობა;
- დასაშვებია მოსწავლის პარალელურ კლასში გადასვლა. ამ საკითხს მშობლის განცხადების საფუძველზეწყვეტსდირექტორი.
თავი IX. სიცოცხლის, ჯანმრთელობის, შრომის პირობებისდაცვასთან დაკავშირებული ზოგადი ინსტრუქციები.
მუხლი 33. შრომის დაცვისა და ხანძარსაწინააღმდეგო უსაფრთხოების ზოგადი ინსტრუქციები
- სკოლავალდებულია თანამშრომლებსშეუქმნასშრომისჯანსაღიდაუსაფრთხოგარემო- პირობები,შეასრულოსშრომის დაცვის წესები,განახორციელოსღონისძიებები უსაფრთხოების ტექნიკისა და სანიტარულ-ჰიგიენურინორმების დაცვის სფეროში.
- სკოლა პასუხისმგებელია მოსწავლეთა სიცოცხლესა და ჯანმრთელობაზე,
სასწავლებელში მათი ყოფნისა და სკოლის მიერ ორგანიზებულ ღონისძიებებში მათი მონაწილეობისდროს.
3.სკოლა ვალდებულია დაიცვას საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2010 წლის 20 აპრილის ,,საგანმანათლებლო დაწესებულებებში უსაფრთხოების მიზნით გასატარებელ ღონისძიებათა ინსტრუქციის დამტკიცების შესახებ“N28/ნბრძანება.
- დასაქმებული ვალდებულია:
ა)დაიცვასშინაგანაწესის პირობები;
ბ)შეასრულოს დამსაქმებლის მითითებები;
გ) გაუფრთხილდეს მასზე მინდობილდაწესებულების ქონებას, დაზიანების ან დანაკლისისაღმოჩენისშემთხვევაში დაუყოვნებლივ აცნობოსდირექტორს აღნიშნულიფაქტისშესახებ; წინააღმდეგ შემთხვევაში,მასზემინდობილი ქონების დაკარგვისშემთხვევაში,თანამშრომელი პასუხსაგებს საკუთარი ქონებით;
დ) კეთილსინდისიერად შეასრულოს მასზედაკისრებული მოვალეობანი;
ე) წესრიგი იქონიოს საკუთარ სამუშაოადგილას, ასევე, დაიცვას სისუფთავე და სიმშვიდე დაწესებულებაში;
ვ) იყოს კოლეგიალური,თავაზიანი, კორექტულითანამშრომლებთან, მოსწავლეებთან და
მშობლებთან;
- დასაქმებულების, მოსწავლეების, მშობლებისა და სკოლის ტერიტორიაზე მყოფი პირებისათვისშესასრულებლადსავალდებულოა ხანძარსაწინააღმდეგოუსაფრთხოებისა
დაშრომისპირობებისდაცვისწესები,რომლებიცგათვალისწინებულიასაქართველოს შრომის კოდექსითდა სხვა ნორმატიული აქტებით.
- სკოლაშიუსაფრთხოების დაცვისუზრუნველყოფის მექანიზმებია:
ა) ვიდეოკამერებისკოლის ეზოსა და შენობაში;
ბ) თვალსაჩინო ადგილზეგანთავსებული ხანძარსაწინააღმდეგოინვენტარი;
გ) ყველა სართულზეთვალსაჩინოადგილზეგამოკრულიევაკუაციის გეგმა;
თავი X. განცხადების/საჩივრის განხილვა
მუხლი 34. განცხადების/საჩივრის განხილვის წესი
- სკოლაშიშემოსული სასწავლო-სააღმზრდელოპროცესისმონაწილეთა განცხადება/საჩივარი, რომელიც შედგენილია მოქმედიკანონმდებლობისშესაბამისად, რეგისტრაციაში უნდა გატარდესდადგენილი წესით
- სკოლაში შემოსულ განცხადებაზე ადმინისტრაცია რეაგირებას ახდენს საქართველოს კანონმდებლობისშესაბამისად;
- მოსწავლეს, მშობელს და მასწავლებელს უფლება აქვთ თავიანთი უფლებებისა დათავისუფლებების დასაცავად გაასაჩივრონ არამართლზომიერი ქმედებები, აგრეთვე მიიღონმიყენებული ზიანის სრული ანაზღაურება.
თავი XI. დასკვნითი დებულებანი
მუხლი 35. შინაგანაწესში ცვლილებების შეტანა:
1.შინაგანაწესს ბრძანებითამტკიცებსშპსკერძო სკოლა “ინტელექტის”დირექტორი.
2.შინაგანაწესის მოთხოვნათა შესრულება სავალდებულოა მოსწავლეებისათვის,სკოლაშიდასაქმებულიდა სკოლისტერიტორიაზემყოფინებისმიერი პირისათვის;
3.შინაგანაწესშიცვლილებისშეტანახდებაშპსკერძო სკოლა “ინტელექტის”დირექტორის მიერგამოცემული ბრძანებით;
4.დასაქმებული ვალდებულია გაეცნოს შინაგანაწესს და აღნიშნული დაადასტუროს
მასთანდადებულშრომითხელშეკრულებაზეხელმოწერით.